cél

Ez a blog az egyszerűen elkészíthető, ellenben nagyon ízletes ételekre specializálódott. Elsősorban a fogyókúrázók mindennapjait szeretném feldobni változatos és egyszerű ötletekkel, mert tudom, hogy milyen fájdalmas hetek óta csirkemellet enni csirkemellel meg brokkolival. Persze van itt minden más is azok számára, akiknek nincs szükségük súlycsökkenésre. Mindenkinek kívánok nagyon jó főzést és sok nagyszerű fogást! Kommentekben bárki feltehet kérdéseket, regisztrációra nincs szükség.

2014. február 5., szerda

Véreshurka, májashurka, kolbász sütése

A barátom a hétvégén disznóvágáson volt Abádszalókon és hazahozott rengeteg olyan finomságot, mint a szalonna, disznósajt, kolbász, füstölt kolbász, májas és véres hurka. Nem éppen fogyókúrás ételek, dehát meg kell őket enni :). Úgy döntöttem, hogy így a vizsgaidőszak utáni 1 db pihenő hétben még nem kezdem el a diétát és az edzést, elég lesz elkezdeni jövőhéten, a szorgalmi időszak kezdetén.

No de a lényeg, hogy sehol nem találtam úgymond bevált sütési receptet konkrét adatokkal, ígyhát egyedül kellett kitalálnom, hogyan vágjak bele. Mivel nekünk abszolút frissek voltak a hurkák és a kolbász, ezért a recept változhat ha bolti árut veszünk, azzal még nem próbáltam.

a képen már szétvágtam őket, mert előtte elfelejtettem fotózni


  1. A hurkákat és a kolbászt beáztattam hideg vízbe 10 percre, hogy ne pattanjanak szét a sütőben.
  2. Elővettem egy sütőtepsit és az alját kikentem (zsír híján) olajjal.
  3. A húsokat kb. kétujjnyi távolságonként megszurkáltam fogpiszkálóval, hogy a forró zsír miatt ne durranjon szét, hanem ki tudjon folydogálni a lyukakon.
  4. Bekentem a tetejüket kevés olajjal (szintén zsír híján).
  5. 160°C-ra előmelegített sütőben 40 - max 45 percig sütöttem.

Az eredmény: minden megsült és semmi sem pattant szét, csak az egyik végük folyt ki egy nagyon picit


Jó étvágyat!


1 megjegyzés:

  1. Köszönöm a leírást , hiába kerestem magyarul hasonlót, mind készítési receptek jöttek ki.
    Remelem a bajor változata sem fog kirepedni. Őszintén irigy elem a házi dolgokért, ámbár nem nagyon eszek húst, de egy jó házi kolbászt frissen elkészítve....

    VálaszTörlés